رد شدن به محتوای اصلی

Top 25 - Philosophical Quotes of Orod the Great

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Orodth19


نیک رفتاری، نشان خودساختگی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر نگاهتان بر افق دور باشد، هیچ فراز و فرودی، دلتان را نمی لرزاند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اندیشه پروازگر است، جایی فرودش آوریم، که مهربانی و شادی خانه دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اندیشه و انگاره ای که نتواند آینده ای زیبا را مژده دهد، ناتوان و بیمار است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدم خردمند، تار و پودهای مهم زندگی را می یابد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدم های دور اندیش، بازیچه رخدادهای ناگهانی و روزمره نمی شوند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمهای بدکردار، از سکوت خردمندان نیز می هراسند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمهای فرهمند، به نیرو و توان خویش باور دارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنکه شکوه خرد و اندیشه را دید، هیچگاه گردن کشی پیشه نکرد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمی تنها زمانی دربند رویدادهای روزمره نخواهد شد، که در اندیشه ای فراتر از آنها، در پرواز باشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آگاه، بر داشته های خود بیناست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آگاهی، آرمان را نزدیک می کند و از دوباره رَوی، بازمان می دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنکه زیبایی خرد را ندید، گرفتار زیبایی آدمیان شد و بدین گونه، از هر چه داشت، تهی گشت. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنگاه که مردم بر داشته های خویش آگاه باشند، دیگر تن به ستم نمی سپارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

با روشنگری، می توان پیشدار بسیاری از آشوب ها بود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بازده خرد برای اندیشمند، سخن جاودانه است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بازده رنج و سختی خردمندان، اندرزهای شیرین و پندآموز است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران رویدادها را پوشش خبری می دهند، خبرنگار تیزهوش علت هر رویداد را هم نشان می دهد و خبرنگار بزرگ همراه خبر رویدادها، چرایی بوجود آمدن و نتایج آنها را هم به آگاهی مردم می رساند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران باید نگاهی فرا و همچون باز داشته باشند، تا رخدادهای کوچک آنها را از کنکاشهای مهم دور نکند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر اینترنت پر شود از داده های با ارزش، خود به خود از تباهی و بزهکاری کاسته می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

جایگاه فرهنگی کشورها در رشد و بالندگی بشری را می توان در میزان داده های اینترنتیشان دید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، اندیشه و دودمان ما را به آیندگان گره خواهد زد، از این پس، دیگر گذشته برای آیندگان تیره و تار نخواهد بود، اندیشه ما، سپیده دم پیدایش فصلی نو از تاریخ بشری است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای آنکه روانت را بپروری، در آغاز با خود یکی شو. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای بدست آوردن خرد، باید کاوید و پژوهش نمود و از تجربه ها بهره گرفت. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آزادی

رهایی و آزادی ، برآیند پرستش خرد است و دانایی. ارد بزرگ آزادی خورشيد را در گودی دستانت بگیر کمی خورشید و به دورها و دورها سفر کن بسوی نوازش نسیم بسوی رویاهای شیرین بسوی همین لحظه ، همین ثانیه جوانی کوتاه است راههاییست که نمی شناسی خیلی خیلی هواییست هرگز افسوس مخور برای انچیزی که دیگر در دستان پر بارت نیست نگاه کن ،نگاه کن انجا افق میدرخشد دورتر،همیشه دورتر قدم بردار درحالیکه آوازی زیبا را زیر لب زمزمه میکنی دنیا متعلق به آنهاییست که دستانی تهی دارند ترجمه از فرانسه اثری از موریس کارم شکوهه عمرانی ژنو / سوییس http://chokouh.tk

پس از آن آرمانی بزرگ همچون عشق به میهن در چشمه وجودمان جاری میگردد

ارد بزرگ میگوید: راهی را که در زندگی برگزیده ایم میتواند برآیند بازخورد کنش دیگران، با ما باشد. پرسش این است: آیا ما خویشتن خویشتنیم؟ و آیا همواره باید پاسخگوی برخورد بد دیگران باشیم؟ این پرسشها را که پاسخ گفتیم، آزادی در ما بارور میشود و پس از آن آرمانی بزرگ همچون عشق به میهن در چشمه وجودمان جاری میگردد هر واکنش و کرداری که از آدمیان در گیتی سر میزند میتواند ریشه در دو گونه کنش متفاوت داشته باشد. یکی ریشه در خویشتن باوری یا به گفته ی ارد بزرگ "خویشتن خویشی"، دیگری ریشه در کنش دیگران با ما. خویشتن خویشی، گونه ای همریشگی و هم آوایی با آنچه از آن برآمده ایم است. "خویشتن خویشی" ریشه های خود را در می یابد و با نوزایی الگوی ریشه ای خود به بازآفرینی خود میپردازد. او را کاری با گفتار دیگران نیست چرا که به خویشتن و راهی که خویشتن در آن میپوید باور دارد. او در رده ی نخست کارآفرینی قرار میگیرد، ازین رو به تنها چیزی که می اندیشد آفرینش خود است. آزادی در او بارور است، زیرا زمانی برای اندیشیدن به آنچه میتواند او را سد کند، ندارد. این منتقدان بالای گود هستند که سدها و جلو...

ارد بزرگ میگوید: آنکه میگوید همه چیز خوب است و بدی وجود ندارد، با کسی که همه چیز را اهریمنی میپندارد تفاوتی ندارد.

ارد بزرگ میگوید: آنکه میگوید همه چیز خوب است و بدی وجود ندارد، با کسی که همه چیز را اهریمنی میپندارد تفاوتی ندارد. برآیند چنین افکار سخیفی به چاه نیستی درافتادن است. تنها کسانی خوبی را خوب میبینند که بدی و اهریمن را باور داشته باشند و از آن پرهیز کنند در برابر تفسیر ایرانیان از هستی که به آمیختگی نیک و بد باور دارند، دو تفسیر دیگر نیز از هستی وجود دارد که دو روی یک سکه اند. سکه ای با نام "صلح مسیحی" که در یکسو باور دارد همه چیز خوب است، اما در سوی دیگر میپندارد «همه چیز خطاست». باورمندان مسیحیت به اندازه ای که اخلاق را باور دارند، زندگی را محکوم میکنند، چرا که اخلاقیات مسیحی در جایی فراتر از زمین [آسمان؛ ملکوت خدا] قرار گرفته است، عیسی فرمود: [مردان خدا هیچگاه زن نمیگیرند] همچنین فرمود: [مال سزار را به سزار دهید، مال خدا را به خدا]. ازین رو بهترین گونه ی زیستن از دید دینباوران مسیحی راهبه گری و پرهیز از هرگونه بهره گیری مادی از گیتی است و همه کوشش مسیحیان در فرا رفتن از کششهای زمینی است. آنها تنها، خدا و ملکوتش را خیر مطلق میبینند. «اما هنگامی که حس حقیقت جویی که مسیحیت آ...